ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2023-2024

 1η ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ


ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

ΒΙΝΤΕΟ: Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ: "ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ"



- ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Γ3

-ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Γ4

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΑΣ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΕΜΑΤΑ:

1. ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: "ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ".

 

ΒΙΝΤΕΟ

https://www.youtube.com/watch?v=81qD7Yiroi4&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=A40iNV_e7DU&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=_ktOAsE-OKE&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=3RHbt7biX7U&t=4s

https://www.youtube.com/watch?v=GJ-mF6-wPI0

https://www.youtube.com/watch?v=YpKlUIDf4oY

 

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

 

ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ Γ.Σ., ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ

 

Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει.

Στο Πήλιο μέσα στις καστανιές το πουκάμισο του Κενταύρου
γλιστρούσε μέσα στα φύλλα για να τυλιχτεί στο κορμί μου
καθώς ανέβαινα την ανηφόρα κι η θάλασσα μ' ακολουθούσε
ανεβαίνοντας κι αυτή σαν τον υδράργυρο θερμομέτρου
ώσπου να βρούμε τα νερά του βουνού.
Στη Σαντορίνη αγγίζοντας νησιά που βουλιάζαν
ακούγοντας να παίζει ένα σουραύλι κάπου στις αλαφρόπετρες
μου κάρφωσε το χέρι στην κουπαστή
μια σαΐτα τιναγμένη ξαφνικά
από τα πέρατα μιας νιότης βασιλεμένης.
Στις Μυκήνες σήκωσα τις μεγάλες πέτρες και τους θησαυρούς των Ατρειδών
και πλάγιασα μαζί τους στο ξενοδοχείο της "Ωραίας Ελένης του Μενελάου"·
χάθηκαν μόνο την αυγή που λάλησε η Κασσάντρα
μ' έναν κόκορα κρεμασμένο στο μαύρο λαιμό της.
Στις Σπέτσες στον Πόρο και στη Μύκονο
με χτίκιασαν οι βαρκαρόλες.

Τι θέλουν όλοι αυτοί που λένε
πως βρίσκουνται στην Αθήνα ή στον Πειραιά;
Ο ένας έρχεται από τη Σαλαμίνα και ρωτάει τον άλλο μήπως "έρχεται εξ Ομονοίας"
"Όχι έρχομαι εκ Συντάγματος" απαντά κι είν' ευχαριστημένος
"βρήκα το Γιάννη και με κέρασε ένα παγωτό".
Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει
δεν ξέρουμε τίποτε δεν ξέρουμε πως είμαστε ξέμπαρκοι όλοι εμείς
δεν ξέρουμε την πίκρα του λιμανιού σαν ταξιδεύουν όλα τα καράβια·
περιγελάμε εκείνους που τη νιώθουν.

Παράξενος κόσμος που λέει πως βρίσκεται στην Αττική και δε βρίσκεται πουθενά·
αγοράζουν κουφέτα για να παντρευτούνε
κρατούν "σωσίτριχα" φωτογραφίζουνται
ο άνθρωπος πού ειδα σήμερα καθισμένος σ' ένα φόντο με πιτσούνια και με λουλούδια
δέχουνταν το χέρι του γερο-φωτογράφου να του στρώνει τις ρυτίδες
που είχαν αφήσει στο πρόσωπό του
όλα τα πετεινά τ' ουρανού.

Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει ολοένα ταξιδεύει
κι αν "ορώμεν ανθούν πέλαγος Αιγαίον νεκροίς"
είναι εκείνοι που θέλησαν να πιάσουν το μεγάλο καράβι με το κολύμπι
εκείνοι που βαρέθηκαν να περιμένουν τα καράβια που δεν μπορούν να κινήσουν
την ΕΛΣΗ τη ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ τον ΑΜΒΡΑΚΙΚΟ.
Σφυρίζουν τα καράβια τώρα που βραδιάζει στον Πειραιά
σφυρίζουν ολοένα σφυρίζουν μα δεν κουνιέται κανένας αργάτης
καμιά αλυσίδα δεν έλαμψε βρεμένη στο στερνό φως που βασιλεύει
ο καπετάνιος μένει μαρμαρωμένος μες στ' άσπρα και στα χρυσά.

Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει·
παραπετάσματα βουνών αρχιπέλαγα γυμνοί γρανίτες ...
Το καράβι που ταξιδεύει το λένε ΑΓ ΩΝΙΑ 937.

Καλοκαίρι 1936

ΤΟ ΤΡΕΛΟΒΑΠΟΡΟ,ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
Βαπόρι στολισμένο βγαίνει στα βουνά
     κι αρχίζει τις μανούβρες «βίρα-μάινα»

Την άγκυρα φουντάρει στις κουκουναριές
     φορτώνει φρέσκο αέρα κι απ’ τις δυο μεριές
Είναι από μαύρη πέτρα κι είναι απ’ όνειρο κι έχει λοστρόμο αθώο ναύτη πονηρό

Από τα βάθη φτάνει τους παλιούς καιρούς
     βάσανα ξεφορτώνει κι αναστεναγμούς

Έλα Χριστέ και Κύριε λέω κι απορώ
     τέτοιο τρελό βαπόρι τρελοβάπορο

Χρόνους μάς ταξιδεύει δε βουλιάξαμε
     χίλιους καπεταναίους τούς αλλάξαμε

Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε
     μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε

Κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα
     παντοτινό τον Ήλιο τον Ηλιάτορα!

 

«Ο ΗΛΙΟΣ Ο ΗΛΙΑΤΟΡΑΣ» Εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ
 
 
-ΠΑΙΔΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΜΟΥ,ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ

Παιδί, το περιβόλι μου που θα κληρονομήσεις, 
Όπως το βρεις κι όπως το δεις να μη το παρατήσεις.

Σκάψε το ακόμα πιο βαθιά και φράξε το πιο στέρεα, 
και πλούτισε τη χλώρη του και πλάτηνε τη γη του, 
κι ακλάδευτο όπου μπλέκεται να το βεργολογήσεις, 
και να του φέρεις το νερό το αγνό της βρυσομάνας.

Κι άν αγαπάς τ’ ανθρώπινα κι όσα άρρωστα δεν είναι, 
ρίξε αγιασμό και ξόρκισε τα ξωτικά, να φύγουν, 
και τη ζωντάνια σπείρε του μ’ όσα γερά, δροσάτα.

Γίνε οργοτόμος, φυτευτής, (γίνε) διαφεντευτής.

Κι αν είναι κι έρθουνε χρόνια δίσεχτα, 
πέσουν καιροί οργισμένοι, 
κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα, 
για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια, 
μη φοβηθείς το χαλασμό. Φωτιά ! τσεκούρι !τράβα !, 
ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφ’ το, 
και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα, 
για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα.

Π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει, 
κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων.
Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει, 
κορώνα ιδέα, ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα



-ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ


«Αυτές είναι οι ζωντανές ψυχές της Ελλάδας! Περ­νάς πολιτείες και χωριά, μιλάς με χιλιάδες ανθρώπους, κι η καρδιά σου πάει να πλαντάξει από αγανάχτηση και ντροπή. Τούτα τα άφτερα δίποδα είναι η ράτσα μας; Έτσι λοιπόν κατάντησε το αίμα μας; Εμποράκοι, σερσέμηδες, πονηροί, ζηλιάρηδες, κλέφτες. Και ξάφνου πετιέται μπροστά σου μια ψυχή που έφτασε στην κορυφή της ελληνικής αποστολής -να σμίξει την παλικαριά με τη γνώση, το πάθος με το παιχνίδι. Και παίρνεις τότε βαθιάν ανάσα. Ξανάρχεται η εμπιστοσύνη στο αίμα σου, η βαθιά πεποίθηση πως η ράτσα τούτη εύκολα δεν πεθαίνει.
 
Η ελληνική φυλή ήταν πάντα, είναι ακόμα, η φυλή που έχει το επικίντυνο μέγα προνόμιο να κάνει θάματα. Όπως όλες οι δυνατές, μεγάλης αντοχής φυλές, κι η ελληνική μπορεί να φτάσει στον πάτο του γκρεμού, κι ακριβώς εκεί, στην πιο κρίσιμη στιγμή, οπού οι αδύνατες ράτσες γκρεμίζουνται, αυτή δημιουργεί το θάμα. Επιστρατεύει όλες της τις αρετές και πετιέται μονομιάς, χωρίς διάμεσους σταθμούς, στην κορυφή της λύτρωσης. Το απότομο τούτο, απρόβλεφτο από το λογικό, ανατίναγμα προς τ’ απάνω ονομάζεται θάμα.
 
Όλη μας η Ιστορία δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα βίαιο επικίντυνο δρασκέλισμα από το χαμό στη σωτηρία.»
 
 
-Η ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ,  ΓΚΙΝΤΕΡ ΓΚΡΑΣ
 
"Στο χάος κοντά, γιατί δεν συμμορφώθηκε στις αγορές· κι Εσύ μακριά από τη Χώρα, που Σου χάρισε το λίκνο.
Όσα εσύ με την ψυχή ζήτησες και νόμισες πως βρήκες, τώρα θα καταλυθούν, και θα εκτιμηθούν σαν σκουριασμένα παλιοσίδερα.
Σαν οφειλέτης διαπομπευμένος και γυμνός, υποφέρει μια Χώρα· κι Εσύ, αντί για το ευχαριστώ που της οφείλεις, προσφέρεις λόγια κενά.
Καταδικασμένη σε φτώχεια η Χώρα αυτή, που ο πλούτος της κοσμεί Μουσεία: η λεία που Εσύ φυλάττεις.
Αυτοί που με τη δύναμη των όπλων είχαν επιτεθεί στη Χώρα την ευλογημένη με νησιά, στον στρατιωτικό τους σάκο κουβαλούσαν τον Χέλντερλιν.
Ελάχιστα αποδεκτή Χώρα, όμως οι πραξικοπηματίες της, κάποτε, από Εσένα, ως σύμμαχοι έγιναν αποδεκτοί.
Χώρα χωρίς δικαιώματα, που η ισχυρογνώμων εξουσία ολοένα και περισσότερο της σφίγγει το ζωνάρι.
Σ' Εσένα αντιστέκεται φορώντας μαύρα η Αντιγόνη, και σ' όλη τη Χώρα πένθος ντύνεται ο λαός, που Εσένα φιλοξένησε.
Όμως, έξω από τη Χώρα, του Κροίσου οι ακόλουθοι και οι όμοιοί του όλα όσα έχουν τη λάμψη του χρυσού στοιβάζουν στο δικό Σου θησαυροφυλάκιο.
Πιες επιτέλους, πιες! κραυγάζουν οι εγκάθετοι των Επιτρόπων· όμως ο Σωκράτης, με οργή Σου επιστρέφει το κύπελλο γεμάτο ώς επάνω.
Θα καταραστούν εν χορώ, ό,τι είναι δικό Σου οι θεοί, που τον Ολυμπό τους η δική Σου θέληση ζητάει ν' απαλλοτριώσει.
Στερημένη από πνεύμα, Εσύ θα φθαρείς χωρίς τη Χώρα, που το πνεύμα της, Εσένα, Ευρώπη,  δημιούργησε".
 
 

*Χωρίς Ελληνισμό η Δύση χάνει το νόημά της. Ο Ελληνισμός χαρακτηρίζεται από ήθος, μέτρο και αρχές, αξίες που αν τις ενστερνισθούμε όλοι μας, ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος.

Μαριάν Μακντόναλντ Ελληνίστρια, ακαδημαϊκός καθηγήτρια στο Πανεπ. Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας   

  

*Χωρίς εσένα, Ελλάδα, τι θα ήτανε ο κόσμος;  Γουλιέλμος Μίλερ (1794-1827) μέγας Γερμανός ποιητής

 

*Η νικημένη Ελλάδα κατέκτησε τον τραχύ κατακτητή της και εισήγαγε τις Τέχνες στον αγροίκο Λάτιο.              Οράτιος Κόϊντος Φλάβιος (65-8 π. Χ.) Λατίνος λυρικός ποιητής

 

*Στην αρχαία Ελλάδα έζησαν άνθρωποι όμοιοι με τους θεούς.

   Ιωάννης-Ιωακείμ Βίνκελμαν (1717-1786) Γερμανός καθηγητής ιδρυτής της επιστημονικής αρχαιολογίας

 

*Έχω συγγένεια με τους Έλληνες. Οι Έλληνες είναι συγγενείς μου, δάσκαλοί μου. (γράμμα στο γιο του Αύγουστο 5.7.1815)

 

*Ότι είναι η καρδιά και ο νους για το σώμα του ανθρώπου, είναι και η Ελλάδα για την ανθρωπότητα.                                

  Ιωάννης Βόλφγκαγκ Γκαίτε (1749-1832) μέγιστος Γερμανός ποιητής

 

*Υπερασπιστείτε την Ελλάδα γιατί σε αυτήν οφείλουμε τα φώτα μας.

 

*Στην Ελλάδα οφείλουμε το πνεύμα μας και το σύνολο των αρετών μας.

  Βολταίρος (1694-1778) Γάλλος συγγραφεύς, φιλόσοφος, ιστορικός, λυρικο-επικός ποιητής.

 

*Από μέρα σε μέρα γινόμαστε περισσότερο Έλληνες. Οι αρχαίοι Έλληνες είναι οι αθάνατοι διδάσκαλοι της ανθρωπότητας.

  

*Ο Ηράκλειτος είναι η πηγή του φωτός. Αυτός θεμελίωσε την θεωρία του νόμου μέσα στο

γίγνεσθαι. Αυτός σήκωσε, πρώτος, την αυλαία του μεγίστου θεάματος. 

 Φρειδερίκος Νίτσε (1844-1900) Γερμανός φιλόσοφος και ποιητής

 

*Τα Ηνωμένα Έθνη καθοδηγούνται από το όραμα της Ελλάδας.

   Μπούτρος Γκάλι, Αιγύπτιος πρώην Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ

 

*Έλληνα, όπου κι αν γυρίσω τη σκέψη μου, όπου κι αν στρέψω την ψυχή μου, μπροστά μου σε βρίσκω. Λαχταρώ Τέχνη, αναζητώ Ποίηση, Θέατρο, Αρχιτεκτονική, Επιστήμες, Μαθηματικά, Φιλοσοφία, Ιατρική, Δημοκρατία, ισονομία, ισοπολιτεία, εσύ πάντα μπροστά μου, μπροστάρης κι αξεπέραστος.

 Ιωάννης Σίλλερ (1759-1805) Γερμανός ποιητής

 

*Αν στη βιβλιοθήκη σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε μένετε σε ένα σπίτι δίχως φως.

Τζώρτζ Μπέρναρ Σω (1856-1950) Ιρλανδός συγγραφεύς

 
*Λίγο έλειψε οι Έλληνες να κάνουν στίχο ακόμη και τον πεζό λόγο.

Μάρκος Τίλλιος Κικέρων (106-43 π.Χ.) Ρωμαίος ρήτορας, νομικός


*Ό,τι ωραίο έχουμε το οφείλουμε στους Έλληνες συγγραφείς.

 Διδότος Αμβρόσιος (1790-1876) Γάλλος λόγιος-φιλόλογος

 

*Αν εξαιρέσουμε τους τυφλούς νόμους της φύσης, τίποτε σε αυτό τον κόσμο δεν κινείται που να μην έχει Ελληνική καταγωγή.

Ερρίκος Μάιν (1822-1888)  Άγγλος καθηγητής νομικής του Κέιμπριτζ

 

*Κι αν είναι να πεθάνουμε για την Ελλάδα, θεία είναι η δάφνη, μια φορά κανείς πεθαίνει.

 Φρειδερίκος Μιστράλ (1830-1914) Γάλλος ποιητής

 

*Ο κόσμος θα ήταν πολύ φτωχός χωρίς την Ελλάδα

Πέτρος Ουστίνωφ,  Άγγλος ηθοποιός & θεατρικός συγγραφέας

   

*Οι Έλληνες τα είπαν όλα. Δεν υπάρχει τίποτε καινούργιο.

 

*Όλα τα πολιτισμένα έθνη εις ό,τι αφορά τη δραστηριότητα του πνεύματος είναι αποικίες της Ελλάδας.  

  Γουίλ Ντυράν (1885-1981) Αμερικανός ιστορικός καθηγ. ΠΑνεπ.

 

*Η Ελλάδα είναι η κοιτίδα του ευγενέστερου πολιτισμού που γνώρισε η ανθρωπότητα. Σε αυτή οφείλουμε ότι κάνει τη ζωή μας ανώτερη και ωραιότερη.

Μακένζυ Κιγκ (1874-1950) Καναδός διανοούμενος, πολιτικός πρώην πρωθυπουργός

  

*Με μια αίσθηση αιωνιότητας που εκφράζει το εδώ και το τώρα, γεμίζει κανείς μόνο  στην Ελλάδα.   

Χένρυ Μύλερ

 

*Η Ελλάδα με έκανε ελεύθερο και ολοκληρωμένο.                                 

 Ερρίκος  Μύλερ  (1891-1980) Αμερικανός συγγραφέας

 

*Όλοι οι πολίτες του κόσμου είναι ολίγον Έλληνες. Όλη η Δύση είναι Ελλάδα. Όλοι οι Δυτικοί είναι Έλληνες σε εξορία.

 Χόρχε Λουίς Μπόργκες  (1899-1986) μέγας Αργεντινός ποιητής-συγγραφέας

 

*Ο ουρανός εξελληνίστηκε από τους Έλληνες πριν από τον Αριστοτέλη και πριν ακόμα συμβεί το ίδιο στη γη με τον Αλέξανδρο.

Τεοντόρ Μπέρτ (1852-1930) Γερμανός ιστορικός συγγραφέας καθηγ.Πανεπιστημίου.

 

*Όλα τα πολιτισμένα έθνη είναι αποικίες της Ελλάδας.

  Σερ  Henry Mein James Sumner (1822-1888) Βρετανός νομικός και ιστορικός του Δικαίου

 

*Οι αξίες του Ελληνικού πολιτισμού από μια ωρισμένη άποψη παραμένουν ακόμη σαν κανόνες και άφταστα πρότυπα.

Ερρίκος Καρλ Μαρξ (1818-1883) Γερμανός φιλόσοφος, κοινωνιολόγος 

                                                         

*Μόνο όταν γνωρίσουμε την ελληνική επιστήμη, μόνο τότε θα κατανοήσουμε το σύμπαν και τα μυστικά του.

  Τζώρτζ Ουέλς  Μπήντλ (1903-.) Αμερικανός γενετιστής βραβείο Νόμπελ ιατρική-Φυσικής  1958

 

*Η Ελλάδα ξεπέρασε τον εαυτό της και με το παράδειγμά της μαθαίνουμε να μη χάνουμε το κουράγιο μας ποτέ. Με το μαρτύριό της και τις αρετές της είναι σήμερα, από κάθε άλλη φορά, πιο μεγάλη και ισάξια στην πανένδοξη ιστορία της.

 Φρανσουά Μωριάκ, Γάλλος ακαδημαϊκός και νομπελίστας λογοχτεχίας

 

*Εκτός από τις τυφλές δυνάμεις της φύσης κάθε τι άλλο που ξεχωρίζει μέσα στον ανθρώπινο πολιτισμό έχει ελληνική και μόνο προέλευση.

 Βλάσιος Πασκάλ (1623-1662) Γάλλος φιλόσοφος και μαθηματικός

 

 

2. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ:

  • ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
  • ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
  • ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ
  • ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΟΠΑΔΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΘΛΟΣ

 

ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΑΣ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΝΝΟΙΩΝ, ΤΗΝ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ, ΝΑ ΠΑΡΑΘΕΣΕΤΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΤΕ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ. ΧΡΗΣΙΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=&sin=all 

Εκεί μπορείτε να αξιοποιήσετε την "Αποστολή στα Σώματα" για να βρείτε παραδείγματα χρήσης των λέξεων.

 

3. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.

 

4. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.

 

5. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.

 

6. ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΝΑΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΣΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΗΡΞΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.

 

7. ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΦΑΓΗΤΟ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ, Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ, ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.


8.ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ: Για μια ολόκληρη εβδομάδα θα φέρεστε και θα απευθύνεστε σε όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου ιδιαίτερα ευγενικά, όμορφα, γλυκά, ενθαρρυντικά, συλλέγοντας τις αντιδράσεις τους και τις αλλαγές στη συμπεριφορά τους,αλλά και στη δική σας διάθεση.

Τα αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματά σας να τα συμπεριλάβετε στην ερευνητική σας εργασία.



2η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΓΛΩΣΣΑ-ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ


Μελετήστε το παρακάτω κείμενο, παράλληλα με το κείμενο 1 του βιβλίου:

https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/studies/europe/A8/04.html


ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΜΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ.


-ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ


ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ "ΣΤΑ ΑΚΡΑ" ΤΗΣ ΒΙΚΥΣ ΦΛΕΣΣΑ.


ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΞΕΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ!

ΜΙΛΑΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ! 1ο ΜΕΡΟΣ

ΜΙΛΑΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ! 2ο ΜΕΡΟΣ


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ



ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ




 3η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ



- ΑΦΙΣΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ


- ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ

1. ΤΖΑΦΑΡ


2. Ο ΛΑΘΡΕΠΙΒΑΤΗΣ


3. ΒΑΛΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ



4. ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ ΣΤΗ ΖΥΜΑΡΟΧΩΡΑ


5. ΤΟ ΣΟΥΙΝΓΚ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ


6. ΛΟΥ


7. ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΘΕΣΗ


8. Η ΠΑΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ (ΤΡΑΓΟΥΔΙ)



9. Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ


10. Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ









ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ)

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ:






4η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ




5η, 6η ΚΑΙ 7η ΕΝΟΤΗΤΑ: 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου