1η ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΒΙΝΤΕΟ: Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ: "ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΑΝΗΣ"
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΑΣ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΕΜΑΤΑ:
1. ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: "ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ".
ΒΙΝΤΕΟ
https://www.youtube.com/watch?v=81qD7Yiroi4&t=2s
https://www.youtube.com/watch?v=A40iNV_e7DU&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=_ktOAsE-OKE&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=3RHbt7biX7U&t=4s
https://www.youtube.com/watch?v=GJ-mF6-wPI0
https://www.youtube.com/watch?v=YpKlUIDf4oY
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ Γ.Σ., ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ
Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει.
Στο Πήλιο μέσα στις καστανιές το πουκάμισο του Κενταύρου
γλιστρούσε μέσα στα φύλλα για να τυλιχτεί στο κορμί μου
καθώς ανέβαινα την ανηφόρα κι η θάλασσα μ' ακολουθούσε
ανεβαίνοντας κι αυτή σαν τον υδράργυρο θερμομέτρου
ώσπου να βρούμε τα νερά του βουνού.
Στη Σαντορίνη αγγίζοντας νησιά που βουλιάζαν
ακούγοντας να παίζει ένα σουραύλι κάπου στις αλαφρόπετρες
μου κάρφωσε το χέρι στην κουπαστή
μια σαΐτα τιναγμένη ξαφνικά
από τα πέρατα μιας νιότης βασιλεμένης.
Στις Μυκήνες σήκωσα τις μεγάλες πέτρες και τους θησαυρούς των Ατρειδών
και πλάγιασα μαζί τους στο ξενοδοχείο της "Ωραίας Ελένης του Μενελάου"·
χάθηκαν μόνο την αυγή που λάλησε η Κασσάντρα
μ' έναν κόκορα κρεμασμένο στο μαύρο λαιμό της.
Στις Σπέτσες στον Πόρο και στη Μύκονο
με χτίκιασαν οι βαρκαρόλες.
Τι θέλουν όλοι αυτοί που λένε
πως βρίσκουνται στην Αθήνα ή στον Πειραιά;
Ο ένας έρχεται από τη Σαλαμίνα και ρωτάει τον άλλο μήπως "έρχεται εξ Ομονοίας"
"Όχι έρχομαι εκ Συντάγματος" απαντά κι είν' ευχαριστημένος
"βρήκα το Γιάννη και με κέρασε ένα παγωτό".
Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει
δεν ξέρουμε τίποτε δεν ξέρουμε πως είμαστε ξέμπαρκοι όλοι εμείς
δεν ξέρουμε την πίκρα του λιμανιού σαν ταξιδεύουν όλα τα καράβια·
περιγελάμε εκείνους που τη νιώθουν.
Παράξενος κόσμος που λέει πως βρίσκεται στην Αττική και δε βρίσκεται πουθενά·
αγοράζουν κουφέτα για να παντρευτούνε
κρατούν "σωσίτριχα" φωτογραφίζουνται
ο άνθρωπος πού ειδα σήμερα καθισμένος σ' ένα φόντο με πιτσούνια και με λουλούδια
δέχουνταν το χέρι του γερο-φωτογράφου να του στρώνει τις ρυτίδες
που είχαν αφήσει στο πρόσωπό του
όλα τα πετεινά τ' ουρανού.
Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει ολοένα ταξιδεύει
κι αν "ορώμεν ανθούν πέλαγος Αιγαίον νεκροίς"
είναι εκείνοι που θέλησαν να πιάσουν το μεγάλο καράβι με το κολύμπι
εκείνοι που βαρέθηκαν να περιμένουν τα καράβια που δεν μπορούν να κινήσουν
την ΕΛΣΗ τη ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ τον ΑΜΒΡΑΚΙΚΟ.
Σφυρίζουν τα καράβια τώρα που βραδιάζει στον Πειραιά
σφυρίζουν ολοένα σφυρίζουν μα δεν κουνιέται κανένας αργάτης
καμιά αλυσίδα δεν έλαμψε βρεμένη στο στερνό φως που βασιλεύει
ο καπετάνιος μένει μαρμαρωμένος μες στ' άσπρα και στα χρυσά.
Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει·
παραπετάσματα βουνών αρχιπέλαγα γυμνοί γρανίτες ...
Το καράβι που ταξιδεύει το λένε ΑΓ ΩΝΙΑ 937.
Καλοκαίρι 1936
ΤΟ ΤΡΕΛΟΒΑΠΟΡΟ,ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
κι αρχίζει τις μανούβρες «βίρα-μάινα»
Την άγκυρα φουντάρει στις κουκουναριές
φορτώνει φρέσκο αέρα κι απ’ τις δυο μεριές
Από τα βάθη φτάνει τους παλιούς καιρούς
βάσανα ξεφορτώνει κι αναστεναγμούς
Έλα Χριστέ και Κύριε λέω κι απορώ
τέτοιο τρελό βαπόρι τρελοβάπορο
Χρόνους μάς ταξιδεύει δε βουλιάξαμε
χίλιους καπεταναίους τούς αλλάξαμε
Κατακλυσμούς ποτέ δε λογαριάσαμε
μπήκαμε μες στα όλα και περάσαμε
Κι έχουμε στο κατάρτι μας βιγλάτορα
παντοτινό τον Ήλιο τον Ηλιάτορα!
Παιδί, το περιβόλι μου που θα κληρονομήσεις,
Όπως το βρεις κι όπως το δεις να μη το παρατήσεις.
Σκάψε το ακόμα πιο βαθιά και φράξε το πιο στέρεα,
και πλούτισε τη χλώρη του και πλάτηνε τη γη του,
κι ακλάδευτο όπου μπλέκεται να το βεργολογήσεις,
και να του φέρεις το νερό το αγνό της βρυσομάνας.
Κι άν αγαπάς τ’ ανθρώπινα κι όσα άρρωστα δεν είναι,
ρίξε αγιασμό και ξόρκισε τα ξωτικά, να φύγουν,
και τη ζωντάνια σπείρε του μ’ όσα γερά, δροσάτα.
Γίνε οργοτόμος, φυτευτής, (γίνε) διαφεντευτής.
Κι αν είναι κι έρθουνε χρόνια δίσεχτα,
πέσουν καιροί οργισμένοι,
κι όσα πουλιά μισέψουνε σκιασμένα, κι όσα δέντρα,
για τίποτ’ άλλο δε φελάν παρά για μετερίζια,
μη φοβηθείς το χαλασμό. Φωτιά ! τσεκούρι !τράβα !,
ξεσπέρμεψέ το, χέρσωσε το περιβόλι, κόφ’ το,
και χτίσε κάστρο απάνω του και ταμπουρώσου μέσα,
για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούργια γέννα.
Π’ όλο την περιμένουμε κι όλο κινάει για νάρθει,
κι’ όλο συντρίμμι χάνεται στο γύρισμα των κύκλων.
Φτάνει μια ιδέα να στο πει, μια ιδέα να στο προστάξει,
κορώνα ιδέα, ιδέα σπαθί, που θα είναι απάνου απ’ όλα
-ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ
-ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
*Χωρίς Ελληνισμό η Δύση χάνει το νόημά της. Ο Ελληνισμός χαρακτηρίζεται από ήθος, μέτρο και αρχές, αξίες που αν τις ενστερνισθούμε όλοι μας, ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος.
Μαριάν Μακντόναλντ Ελληνίστρια, ακαδημαϊκός καθηγήτρια στο Πανεπ. Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας
*Χωρίς εσένα, Ελλάδα, τι θα ήτανε ο κόσμος; Γουλιέλμος Μίλερ (1794-1827) μέγας Γερμανός ποιητής
*Η νικημένη Ελλάδα κατέκτησε τον τραχύ κατακτητή της και εισήγαγε τις Τέχνες στον αγροίκο Λάτιο. Οράτιος Κόϊντος Φλάβιος (65-8 π. Χ.) Λατίνος λυρικός ποιητής
*Στην αρχαία Ελλάδα έζησαν άνθρωποι όμοιοι με τους θεούς.
Ιωάννης-Ιωακείμ Βίνκελμαν (1717-1786) Γερμανός καθηγητής ιδρυτής της επιστημονικής αρχαιολογίας
*Έχω συγγένεια με τους Έλληνες. Οι Έλληνες είναι συγγενείς μου, δάσκαλοί μου. (γράμμα στο γιο του Αύγουστο 5.7.1815)
*Ότι είναι η καρδιά και ο νους για το σώμα του ανθρώπου, είναι και η Ελλάδα για την ανθρωπότητα.
Ιωάννης Βόλφγκαγκ Γκαίτε (1749-1832) μέγιστος Γερμανός ποιητής
*Υπερασπιστείτε την Ελλάδα γιατί σε αυτήν οφείλουμε τα φώτα μας.
*Στην Ελλάδα οφείλουμε το πνεύμα μας και το σύνολο των αρετών μας.
Βολταίρος (1694-1778) Γάλλος συγγραφεύς, φιλόσοφος, ιστορικός, λυρικο-επικός ποιητής.
*Από μέρα σε μέρα γινόμαστε περισσότερο Έλληνες. Οι αρχαίοι Έλληνες είναι οι αθάνατοι διδάσκαλοι της ανθρωπότητας.
*Ο Ηράκλειτος είναι η πηγή του φωτός. Αυτός θεμελίωσε την θεωρία του νόμου μέσα στο
γίγνεσθαι. Αυτός σήκωσε, πρώτος, την αυλαία του μεγίστου θεάματος.
Φρειδερίκος Νίτσε (1844-1900) Γερμανός φιλόσοφος και ποιητής
*Τα Ηνωμένα Έθνη καθοδηγούνται από το όραμα της Ελλάδας.
Μπούτρος Γκάλι, Αιγύπτιος πρώην Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ
*Έλληνα, όπου κι αν γυρίσω τη σκέψη μου, όπου κι αν στρέψω την ψυχή μου, μπροστά μου σε βρίσκω. Λαχταρώ Τέχνη, αναζητώ Ποίηση, Θέατρο, Αρχιτεκτονική, Επιστήμες, Μαθηματικά, Φιλοσοφία, Ιατρική, Δημοκρατία, ισονομία, ισοπολιτεία, εσύ πάντα μπροστά μου, μπροστάρης κι αξεπέραστος.
Ιωάννης Σίλλερ (1759-1805) Γερμανός ποιητής
*Αν στη βιβλιοθήκη σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε μένετε σε ένα σπίτι δίχως φως.
Τζώρτζ Μπέρναρ Σω (1856-1950) Ιρλανδός συγγραφεύς
*Λίγο έλειψε οι Έλληνες να κάνουν στίχο ακόμη και τον πεζό λόγο.
Μάρκος Τίλλιος Κικέρων (106-43 π.Χ.) Ρωμαίος ρήτορας, νομικός
*Ό,τι ωραίο έχουμε το οφείλουμε στους Έλληνες συγγραφείς.
Διδότος Αμβρόσιος (1790-1876) Γάλλος λόγιος-φιλόλογος
*Αν εξαιρέσουμε τους τυφλούς νόμους της φύσης, τίποτε σε αυτό τον κόσμο δεν κινείται που να μην έχει Ελληνική καταγωγή.
Ερρίκος Μάιν (1822-1888) Άγγλος καθηγητής νομικής του Κέιμπριτζ
*Κι αν είναι να πεθάνουμε για την Ελλάδα, θεία είναι η δάφνη, μια φορά κανείς πεθαίνει.
Φρειδερίκος Μιστράλ (1830-1914) Γάλλος ποιητής
*Ο κόσμος θα ήταν πολύ φτωχός χωρίς την Ελλάδα.
Πέτρος Ουστίνωφ, Άγγλος ηθοποιός & θεατρικός συγγραφέας
*Οι Έλληνες τα είπαν όλα. Δεν υπάρχει τίποτε καινούργιο.
*Όλα τα πολιτισμένα έθνη εις ό,τι αφορά τη δραστηριότητα του πνεύματος είναι αποικίες της Ελλάδας.
Γουίλ Ντυράν (1885-1981) Αμερικανός ιστορικός καθηγ. ΠΑνεπ.
*Η Ελλάδα είναι η κοιτίδα του ευγενέστερου πολιτισμού που γνώρισε η ανθρωπότητα. Σε αυτή οφείλουμε ότι κάνει τη ζωή μας ανώτερη και ωραιότερη.
Μακένζυ Κιγκ (1874-1950) Καναδός διανοούμενος, πολιτικός πρώην πρωθυπουργός
*Με μια αίσθηση αιωνιότητας που εκφράζει το εδώ και το τώρα, γεμίζει κανείς μόνο στην Ελλάδα.
Χένρυ Μύλερ
*Η Ελλάδα με έκανε ελεύθερο και ολοκληρωμένο.
Ερρίκος Μύλερ (1891-1980) Αμερικανός συγγραφέας
*Όλοι οι πολίτες του κόσμου είναι ολίγον Έλληνες. Όλη η Δύση είναι Ελλάδα. Όλοι οι Δυτικοί είναι Έλληνες σε εξορία.
Χόρχε Λουίς Μπόργκες (1899-1986) μέγας Αργεντινός ποιητής-συγγραφέας
*Ο ουρανός εξελληνίστηκε από τους Έλληνες πριν από τον Αριστοτέλη και πριν ακόμα συμβεί το ίδιο στη γη με τον Αλέξανδρο.
Τεοντόρ Μπέρτ (1852-1930) Γερμανός ιστορικός συγγραφέας καθηγ.Πανεπιστημίου.
*Όλα τα πολιτισμένα έθνη είναι αποικίες της Ελλάδας.
Σερ Henry Mein James Sumner (1822-1888) Βρετανός νομικός και ιστορικός του Δικαίου
*Οι αξίες του Ελληνικού πολιτισμού από μια ωρισμένη άποψη παραμένουν ακόμη σαν κανόνες και άφταστα πρότυπα.
Ερρίκος Καρλ Μαρξ (1818-1883) Γερμανός φιλόσοφος, κοινωνιολόγος
*Μόνο όταν γνωρίσουμε την ελληνική επιστήμη, μόνο τότε θα κατανοήσουμε το σύμπαν και τα μυστικά του.
Τζώρτζ Ουέλς Μπήντλ (1903-.) Αμερικανός γενετιστής βραβείο Νόμπελ ιατρική-Φυσικής 1958
*Η Ελλάδα ξεπέρασε τον εαυτό της και με το παράδειγμά της μαθαίνουμε να μη χάνουμε το κουράγιο μας ποτέ. Με το μαρτύριό της και τις αρετές της είναι σήμερα, από κάθε άλλη φορά, πιο μεγάλη και ισάξια στην πανένδοξη ιστορία της.
Φρανσουά Μωριάκ, Γάλλος ακαδημαϊκός και νομπελίστας λογοχτεχίας
*Εκτός από τις τυφλές δυνάμεις της φύσης κάθε τι άλλο που ξεχωρίζει μέσα στον ανθρώπινο πολιτισμό έχει ελληνική και μόνο προέλευση.
Βλάσιος Πασκάλ (1623-1662) Γάλλος φιλόσοφος και μαθηματικός
2. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ:
- ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
- ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
- ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ
- ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
- ΟΠΑΔΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΘΛΟΣ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΑΣ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΝΝΟΙΩΝ, ΤΗΝ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ, ΝΑ ΠΑΡΑΘΕΣΕΤΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΤΕ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΝΝΟΙΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΣΧΕΣΗ. ΧΡΗΣΙΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/search.html?lq=&sin=all
3. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.
4. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.
5. ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.
6. ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΝΑΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΣΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΥΠΗΡΞΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΛΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΑΣ.
7. ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΦΑΓΗΤΟ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ, Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ, ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.
8.ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ: Για μια ολόκληρη εβδομάδα θα φέρεστε και θα απευθύνεστε σε όλους τους μαθητές/τριες του σχολείου ιδιαίτερα ευγενικά, όμορφα, γλυκά, ενθαρρυντικά, συλλέγοντας τις αντιδράσεις τους και τις αλλαγές στη συμπεριφορά τους,αλλά και στη δική σας διάθεση.
Τα αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματά σας να τα συμπεριλάβετε στην ερευνητική σας εργασία.
2η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΓΛΩΣΣΑ-ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μελετήστε το παρακάτω κείμενο, παράλληλα με το κείμενο 1 του βιβλίου:
https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/studies/europe/A8/04.html
ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΜΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ.
-ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΟΝΟΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ "ΣΤΑ ΑΚΡΑ" ΤΗΣ ΒΙΚΥΣ ΦΛΕΣΣΑ.
ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΞΕΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ!
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
3η ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
- ΑΦΙΣΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
- ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
1. ΤΖΑΦΑΡ
2. Ο ΛΑΘΡΕΠΙΒΑΤΗΣ
3. ΒΑΛΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ
4. ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ ΣΤΗ ΖΥΜΑΡΟΧΩΡΑ
5. ΤΟ ΣΟΥΙΝΓΚ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
6. ΛΟΥ
7. ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΘΕΣΗ
8. Η ΠΑΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ (ΤΡΑΓΟΥΔΙ)
10. Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ)
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου