ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ
- 1η ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
- 2η ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ή ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΟΙΚΕΙΟΥΣ ΣΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΤΕ ΛΕΞΕΙΣ Ή ΦΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ.
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΣΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ (ΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ) ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ (ΜΕΡΗ Α΄ΚΑΙ Β΄)
ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΦΘΟΓΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ Γ. ΦΘΟΓΓΟΙ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ) ΚΑΙ ΕΞΑΣΚΗΘΕΙΤΕ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ!
ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ, ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΝΙΣΜΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
Β1. ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
Ας μελετήσουμε τον πρώτο μας λεξιλογικό πίνακα, επιμένοντας περισσότερο στη Β΄ και Γ΄ στήλη, για να γνωρίσουμε λέξεις που παράγονται από τη λέξη «φωνή». Να αναζητήσετε στο λεξικό σας ή ηλεκτρονικά στην Πύλη
(https://www.greek-language.gr/greekLang/index.html) τις άγνωστές σας λέξεις.
Όποιος θέλει μπορεί, πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους, να εξασκηθεί σε διαδραστικές λεξιλογικές ασκήσεις, από την ιστοσελίδα του «Ελληνικού Πολιτισμού».
1. Αντιστοίχισε τους ορισμούς της Α' στήλης με τις λέξεις της Β' στήλης.
Στο https://www.greek-language.gr/greekLang/index.html
2. Να αντικαταστήσεις τη λέξη με τα μπλε γράμματα με μια συνώνυμη.
Στο http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/a4-lex-5.htm
3. Να αντιστοιχίσεις τις λέξεις με τις αντώνυμές τους.
Στο http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/a4-lex-6.htm
4. Να συμπληρώσεις τα κενά των προτάσεων επιλέγοντας την κατάλληλη λέξη
Στο http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/a4-lex-4.htm
Μπορείτε, αν θέλετε, να κάνετε τις ετυμολογικές διαδραστικές ασκήσεις, που προτείνονται από την ιστοσελίδα του «Ελληνικού Πολιτισμού», πατώντας τους παρακάτω συνδέσμους.
· 1. Να κατατάξετε τα παρακάτω παράγωγα ουσιαστικά στην κατηγορία στην οποία ανήκουν. http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/a4-ety-1.htm
· 2. Να γράψετε την πρωτότυπη λέξη των ουσιαστικών της προηγούμενης άσκησης. http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/a4-ety--viv-2.htm
· 3. Να αντιστοιχίσετε τα παράγωγα ουσιαστικά της στήλης Α′ με τα πρωτότυπα ουσιαστικά της στήλης Β′ και να γράψετε στη στήλη Γ′ αν αυτά είναι υποκοριστικά, περιεκτικά ή τοπικά. http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/a4-ety-2.htm
4. Να αντιστοιχίσετε τα παράγωγα ουσιαστικά (στήλη Α′) με την κατηγορία στην οποία ανήκουν (στήλη Β′). http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/a4-ety-3.htm
Μπορείτε να εξασκηθείτε στην κλίση των ουσιαστικών, με διαδραστικό τρόπο, στους παρακάτω συνδέσμους, του Ελληνικού Πολιτισμού:
· 1. http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/b-klisi-sl1.htm
· 2. http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/3ask/3.htm
· 3. http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/bklisi.4.htm
· 4. http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/b-klisi-diafora.2.htm
5. http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/b07/b4-4.htm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου